III venevere keelelaagri päevik 2014

III vahetus - Noorte eesti keele ja kultuuri laager 2014

Venevere Puhkekülas, 03. - 13. august 2014

I päev 3.08

Väliseestlaste vastuvõtt muutus väga seiklusrikkaks, kui saime teada, et peame vastu minema ka Margaretile Soomest peale seda, kui olime Saksamaalt Raimondi vastu võtnud. Kui seisime lennujaamas nimesildiga, saime osaks paljudele naljadele, kui tuldi meie juurde Raimondina. Kohtusime lennujaamas hulga austerlaste ja ühe eksinud ajakirjanikuga. Kui olime kätte saanud Raimondi, asusime leidma sadamat. Meiega liitus ka päevaks eelmises vahetuses olnud Marco Itaaliast. Margareti saime kätte muredeta ja siis suundusime koos avastama Viru keskust. Ostsime jäätist ja smuutit ning nautisime neid pargis. Kui oli aeg minna, leidsime üles bussipeatuse ja suundusime tagasi lennujaama. Kohale jõudes oli seal kohal juba palju noori ja koos läksime vastu ka Kimile Rootsist. Kuna me ei jõudnud ilusat silti teha hakkasime üheskoos hüüdma Kim, Kim, kui saabuvate lendude uksed avanesid ja Rootsi lennult inimesed Tallinna saabusid. Pärast poole tunnist hüüdmist saime teada, et teda kahjuks polnudki lennul ja saabub alles homme. Istusime kõik bussi ja algas bussiretk Venevere puhkekülla. Teel saime lähemalt tuttavamaks ja õhtu möödus muusika ja vestluse saatel.

Eliisabet (15), Dolores (15) Eestist

II päev 4.08

Teine päev möödus põhiliselt vees. Sõideti kanuude ja vesiratastega ning mõnuleti vees. Nimede õppimine kujunes üheks vaevalisemaks tegevuseks päeva jooksul, aga nalja sai kõvasti. Nimed said mitu korda muudetud ja üle korratud. Mängisime palju meeskonnamänge ja ujundasime tubasid tutvustavaid plakatied, üks ilusam kui teine. Õhtu möödus tutvumispeol erinevaid mänge mängides. Alustuseks tutvustasime end veelkord ja rääkisime 4 fakti enda kohta, millest 1 oli vale ja teised pidid arvama, milline neist faktidest vale on. See oli päris huvitav teada saada, mida huvitavat keegi teinud on ja kus käinud. Mängiti ka silma pilgutamise mängu, kus tüdrukutel oli raske poistest lahti saada. Õhtu lõpus toimus ka põnev peitusemäng. Peale "vaikust tubades aega" mängiti veel pikalt terassil kaarte ja nauditi tähistaevast. Oli üks kuum aga väga huvitav ja teistmoodi päev.

Rein (14) Austriast, Melany (14) Austriast, Jan (13) Kreekast

3. päev 5.08

Hommikul oli meil eesti keele crashcourse, kus õppisime sõnu super kiiresti (oleme super poisid ja tüdrukud!). Pärast seda oli meil vaba aega, mille jooksul käisime ujumas ja kukkusime koguaeg parve pealt maha :) osad mängisid ka võrkpalli. Päris huvitav mäng oli.

Siis oli juba päevagruppide ja spordi aeg. Kavas oli maastiku mäng - Anna edasi. Esimene ülesanne oli üle lombi (tiigi) ujuda, seejuures pudeli käes hoida. Teiseks ülesandeks see pudel liivaga täita (mis osutus ülimalt raskeks) ja uuesti kohe tühjaks teha. Joosti veidi murul ja finishisse saabuti kandadest hoides, samal ajal joostes. Kokku oli 6 tiimi ja teine tiim võitis selle toreda võitluse :)

Õhtul vaatasime kõik huviga näidendit "Punamütsikeste epideemia" (palju tegi nalja, kui Punamütsike ja hunt kukkusid vette, kui hiinlasest turist lõi nad maha). Oligi aeg õhtusteks uudisteks ja Eesti õhtu peoks. Tantsisime ja mängisime eesti rahvustantse ja mänge, see oli lahe! Hiljem mängisime jälle hitt mänge: silma pilgutamist ja uutmoodi  ning juba oli kell nii palju, et osad suundusid magama. Tugevamad jäid kaarte mängima ja facebookis sõpradeks saama :)

Tshinar (13) Soomest ja Marten (13) Lätist

4. ja 5. päev 6.08 ja 7.08

Neljanda päeva algus tekitas kõigis ootusärevust, sest oli aeg minna Parika rabamatkale. Peale hommikusööki ja vajalike asjade kokkupakkimist sõidetigi Parikale, kus ootas meid rabamatka giid. Giid tõi meile topsid, millesse hakkasime mustikaid ja sinikaid korjama- hiljem tegime neist imemaitsvat smuuti. Parikal saime ujuda ka Eesti ainsas südamekujulises järves. Rabamatk hakkas lõpule jõudma ning oligi aeg taas bussi istuda ja Veneverre sõita.

Veneverre tagasi jõudes alustati õhtuse programmi ettevalmistusi. Ees oli ootamas igati huvitav kostüümipidu ning teater. Peale naerutavat teatrit hakati mängima teatevõistlust, mis tekitas kõigis võistlushimu. Grupid pidid täitma erinevaid ülesandeid ning ainult parimad said võita. Kokkuvõttes oli päev huvitav ning kõigil oli hea tuju terve päeva vältel.

Viies päev oli Tallinna päev. Seekord pidime varem ärkama, sest Tallinnase oli pikk bussisõit. Tallinnasse jõudsime peale kahte tundi bussireisi. Esiteks mängisime fotojahti mille kestus oli tund aega. Pidime täitma erinevad ülesandeid, samal ajal tõestuseks pilti tehes. Kohe peale võistlust läksime Riigikokku kus tutvusime Eesti poliitikaga. Tutvusime valimiskorraga ning külastasime pika Hermani torni. Peale Riigikogu külastamist läksime Kiek in de Kök Bastioni käekudesse. Giid tutvustas meile käikude ajalugu ning hiljem sõitsime tulevikurongiga. Peale Kiek in de Kök`i külastamist oli meil vaba aeg ja vanalinnas sai ringi hängida. Peale kahte tundi shoppamist läksime kõik koos pizza Americanosse sööma. Kui kõikidel kõhud täis olid, siis sõitsime Veneverre tagasi.

Ja kõik läksime kell 10 magama ;););)

Carmen (15) Eestist, Aulis (14) Rootsist

6.päev 8.08

Hommik algas tavaliselt ehk töötubade ja valjul häälel „MAZINGA!” karjumisega. Kuigi alguses tundus meie grupi jaoks uue etenduse välja mõtlemine võimatuna, sai meil väga-väga palju nalja ja lõpptulemusena valmis etendus „Wifiga või wifita”, kus tegelasteks Swag-prints, Hipster-printsess ja Facebooki haldjas.

Päeval oli vahepeal teatevõistlus, kus pidime üksteisele viskama veega täidetud pudelit, ilma, et keegi märjaks saaks. Sellest ei tulnud aga midagi välja, sest mängu lõpuks olid kõik ligumärjad ja pudelid veest tühjad.

Õhtugrupp oli meile saunaõhtuks õige meeleolu tekitamiseks välja mõelnud aaretejahi. Mäng kujunes jällegi väga naljakaks, sest kõik jooksid ringi nagu loomaaia loomad. Leides viimase paberi selgus aga, et kogu mäng oligi mõeldud ainult selleks, et meid sauna juhatada ja see neil ka õnnestus.

Saunas meeldis kõigile, sest kuigi reegel oli, et saunas võistelda ei tohi võisteldi vahepeal ikkagi, pritsiti külma veega, käidi ujumas ja nauditi isegi liiga lühikeseks jäänud saunaõhtut.

6.päev oli ühtlasi ka kolmas päev, kui mängiti „tapmismängu”, mis tähendab seda, et igale inimsesele öeldakse üks nimi, kellele ta põse peale musi peab tegema, aga teine ei tohi teada, kes talle musi peab tegema ja kedagi tappes, ei tohi ükski teine inimene seda pealt näha. Ja justnimelt selle mängu tõttu on möödunud need kolm päeva hirmupilve all. Tegelikult on kõik muidugi ülimalt naljakas, aga tundub nii hirmus, sest keegi ei tea, millal ta surma võib saada.

Kokkuvõttes oli eilne päev väga sarnane eelmisega, aga samas ka täiesti uus ja teistsugune. Ehk siis ühes meie tavalises, aga erilises laagripäevas oli nalja ja naeru, solvumisi ja romantikat, jooksmist ja puhkamist, aga kõige rohkem palju-palju rõõmu.

Mikaeela (17) Ameerikast, Maaja (14) Saksamaalt ja Kirke (14) Eestist

7. ja 8. päev 9.08 ja 10.08

Täna käisime Olustveres. Hommikul pakkisime oma asjad, ja hakkasime sõitma. Tsitaat Rasmuselt, kui sai teada, et samal ajal, kui me Olustveres oleme ja ööbime on Veneveres ühe firma pidu: "Kas nad magavad MEIE voodites?" :D. Vot nii lähedaseks on see koht meile saanud.

Ilmaga ei vedanud aga 7 päeva jooksul olime juba niivõrd lähedasteks saanud, et vihma üle ei nurisenud keegi. Laagri lõpp hakkab ju lähenema. Olustveres tehti meile mõisas ekskursioon, Rasmus demonstreeris oma klaverimängu oskuseid, saime proovida klaasile liivsöövitustehnikas pildi tegemist ja õhtul toimusid tavapärased grupitööd. Päris huvitav oli ja poodi saime ka minna!! Seda olime kõik oodanud pikalt.

Kätte on jõudnud pühapäev. Oleme siin üheskoos veetnud juba terve nädala.

Täna hommikul tulime bussiga Olustverest tagasi. Ööbimine kooli ühikas oli teistmoodi. Olime koos ühes toas teiste laagrikaaslastega, kui muidu, ning seetõttu ka saime rohkem suhelda nendega, kellega varasemalt nii palju polnud rääkinud.

Muidu oli täitsa tavaline päev. Saabudes nägime veel viimaseid pidulisi, kes meie armsast Venevere Puhkekülast lahkusid. Koristajad ruttasid kibekiirelt hoovis-kämpades ja kuna meie toad polnud veel korda tehtud siis panime oma kodinad ühte ruumi ja hakkasime tegutsema. Gruppides-ikka gruppides. Näidend, eesti keel, meedia, eesti kultuur ja õhtu grupp, nagu ikka :).

Õhtul mängisime silmapilgutamist, meeskonna mänge ja tegime palju nalja.

9. päev 11.08

Tänane päev oli meie kõigi jaoks väga tähtis. Meile tulid külla tähtsad inimesed, kellest oleneb, kas keelelaagrid ka edaspidi toimuvad. Etendasime neile näitemängu, mis oli tänapäeva versioon "Romeo ja Julia" st. Kukuti vette ja unustati repliike, aga seda rohkem naerdi. Tutvustasime ka endavalmistatud plakatit Eesti rahvussümbolidest.

Päev jätkus tandemiga,kus tuginoored valmistasid väliseestlasi ette eksamiks. Toimusid ka viimased grupid.

Õhtul ootas meid ees aga Eestivisioon! Eestivisiooni sisu on sama, mis Eurovisioonil, aga lihtsalt Eesti lauludega. Esitati laule "Ämblikmehest" "Maiu on piimaauto"ni, kui ka Ivo Linna "Kikilips"u. Sai taaskord kõvasti nalja ja palju laulmist. Meil oli ka üllatusesineja, milleks oli juhendajate bänd lauluga "Põgene vaba laps". Eestivisiooni aftekas toimus saunas, aga enne õpetas meile Mikaela (Ameerikast), kuidas valmistada Smor'se. Ehk veetsime lõbusa tunnikese grilli ääres vahukomme grillides, juttu ajades ja süües südame pahaks mienmiseni. Päeva lõpetasime saunas, et vana nahk ikka maha pesta.

Laager hakkabki juba lõppema kuid enne võtame veel laagrist viimast...

Kasutaks ka võimalust ja tervitaks ka Greete vanemaid Võrumaal, Kirke vanemaid Viljandimaal ja muidugi ka Greete lambakarja järve ääres.

Greete (15) ja Kirke (14) Eestist

10. ja 11. päev 12.08 ja 13.08

On kätte jõudnud kaua oodatud eesti keele eksami päev. Eksami teemad said avalikustatud juba üleeile ning tandemites on usinalt harjutatud just neid teemasid, mis kõige paremini välja ei tule. Eksam koosneb viiest osast: kirjalik etteütlus Eppu kämpas, pildi järgi jutustamine Dorise kämpas, enesetutvustus Mereli kämpas, käänamine Mari-Liisi juures ja ... Madise juures. Kuid pinge mahavõtmiseks otsustasime täna hommikul alustada maailmakaardiga. Kuna on viimane päev ja meil väga palju aega pole, siis igaüks sai aega 10 minutit, et tandemis harjutada ja kokku panna 30 sekundiline tutvustus oma perekonnast ja kuidas ta sattus välismaale elama. 30 sekundit tundub väga lühike aeg, kuid osadele oli see ka piisavalt pikk, et aega ülegi jääks.

Nii mõnelgi oli väike hirm eksami ees kuid sellest saadi üle ruttu sest oli ju 10 päevaga eesti keel üsna selgeks saadud ja läbi said kõik! Eksami sooritamine tegi kõigile rõõmu ja tagasisidestades andsid kõik grupid teada, et laager on super, kuid PEAB pikem olema!

Viimane õhtu reflection grupp möödus "pink fluffy unicorn"-i saatel. Nende 10 päevaga on kõik nii omaks saanud ja ühise keele leidnud, et raske oli teemast välja tulla ja tõsist juttu rääkida. Siiski saime sellega hakkama ja viimane peegeldus oli üpris emotsionaalne. Justkui ühest suust ütlesid kõik, et ei taha homme koju minna ja jäädakse kindlasti kõiki igatsema. Me ju olime üks suur perekond üheskoos, viimne kui üks oli tähtis ja kallis.

Õhtu tseremoonia möödus käsi valusaks plaksutades ja nii mõnegi pisaraga sest Kirke ja Carmen pidid juba täna õhtul ära minema. Kirjutati palju kirju postkasti, mängiti veelkord lemmik mängu "silmapilgutamist" ja võeti viimast sellest õhtust.

Hommik algas kiirelt. juba kell 10 pidi olema koos asjadega bussis, kuid eilne õhtu venis päris pikaks ja kõik olid väga unised. Lost & found nurgas oli palju asju, mis vajasid identifitseerimist ja oli näha väga palju õue peal jooksvaid noori, et ruttu asju kokku pakkida ja veel viimased naerud teha uute sõpradega. Juba veidi enne 10t olime bussi juures, et hüvasti jätta nendega, kellele Veneverre järgi tuldi. Järjekordselt palju pisaraid, tugevaid kallistusi ja lubadusi veelkord kohtuda. Tallinnasse sõit möödus "I will walk 500 miles" ja "pink fluffy unicorn"-i laulmisega, millest oli saanud omaette laagri hümn.

Aitäh nende imeliste päevade ja koostöö eest. Kõik sujus imeliselt ja iga üks andis oma panuse, milleta poleks see laager olnud see, mis ta oli! Aitäh!