Venevere keelelaagri päevik

III vahetus - Noorte eesti keele ja kultuuri laager 2013

Venevere Puhkeküla - 30. juuli - 10. august 2013

Milleks on noorte eesti keele ja kultuuri laagrid vajalikud?
Esiteks võib iga keel  elus kasulik olla, ja eriti ema- (või isa-) keel. Peale selle õpitakse Eesti kultuuri, eluviisi ja loodust väga elavalt ja naturaalselt. Laagris leitakse alati uusi ja toredaid sõpru,  mitte ainult Eestist vaid ka igalt poolt mujalt maailmas.

Kokkuvõttes saab julgelt öelda et selline Suve-keelelaager on üks väga hea viis noori Eestlasi Eestist vaimustuma panna.

Miks te siia tulite?

Oleme laagrist sugulastelt ja sõpradelt palju head kuulnud. Laagris tahame eesti keelt, eestikeelseid sõnu õppida ja eesti keelt harjutada. Loodame et saame lõbusalt koos aega veeta ja uusi sõpru leida.

Me kõik tulime siia laagrisse, et eesti keelt õppida. Eesti keelt on väga kasulik õppida. Suuremal osal neist, kes siia laagrisse tulid on eesti keel nende teine emakeel. Kui eesti keelt oskad, saad paremini inimestega suhelda, raamatuid lugeda, ja ka kirjutada. Õppime eesti keelt ka selleks, et me ei unustaks seda nii kergesti ära - ja kindlalt on seda ka tulevikkus vaja.

PÄEV 1 - 30. juuli

Teisipäeval ootas kolmekümmend Eestiga seotud noort ees keelelaagrisse saabumine. Hommikul oma kohvrit vaadates puges hinge väike ärevus ees ootava laagri suhtes. Lennujaama ja sadamasse kogunes järgemööda laagrilisi nii kaugemalt kui lähemalt. Kui kõik kambalised olid rõõmsalt kohale jõudnud, sõitsime üheskoos Veneverre, kus ootas meid ääretult  mõnus puhkeküla, millest sai meie uus kodu järgnevaks 12 päevaks. Üsna pea võis näha paljusid palliplatsil võrku mängimas ja uusi tutvusi loomas. Laagrile oli antud korralik stardipauk!

PÄEV 2 - 31. juuli

Hommikusöögiks olid puder ja võileivad. Peale hommikusööki koguneti kokku ja saadi üksteisega lähemalt tuttavaks: mängiti tutvumismänge ja õpiti üksteise nimesid. Lõunasöögiks oli frikadellisupp ja saiavorm. Peale lõunasööki oli vaba aeg, mille käigus mängiti võrkpalli, mädamuna, kartulit ja käidi ujumas. Ujumisest kujunes suurejooneline vetikasõda kõigi osapoolte vahel. Kell kolm koguneti taas kokku, jaguneti võistkondadeks, mõeldi võistkondadele nimed ja tehti grupipilt. Seejärel asuti lahendama ülesandeid, mille juhendajad olid eelnevalt välja mõelnud ja ette valmistanud. Õhtuooteks söödi sooja saia ja leiba moosi ja meega ning siis koguneti taas kokku ja kõigile jagati laiali salajased paberilehed salasõprade ja ohvrite nimedega. Õhtusöögiks oli kana ja riis. Tutvumispidu algas kell üheksa. Selle käigus esileti teistele tiimidega välja mõeldud sketše eestlaste kohta ning mängiti mänge, mille käigus saadi omavahel veel rohkem tuttavaks.

PÄEV 3 - 1. august

Hommikut alustasime pudru söömisega. Siis hakkas workshoppides pihta tõsine töö. Õigemini öelda meie ühe grupiga. Pidime Doris juhendamisel  hakkama korraldama Eesti õhtut, samal ajal, kui mõni grupp sai mängida lauamänge. Selle eest saime esimesena õhtuprogrammi koraldamise kaelast ära. Korraldamine  oli kaelamurdev, kuid lõbus. Kui aeg oli  õhtusöögiks, tormasime kohe sööma. Aeg liikus kiiresti. Kell üheksa hakkas meie korraldatud Eesti õhtu. Esimesena toimus viktoriin. Pärast seda sõnamäng. Vahepeal jõime kama, mängisime ringmänge, tantsisime ja käes oligi südaöö. Päev oli korda läinud. Mõned läksid kohe magama, teised pidutsesid edasi hommikuni.

PÄEV 4 - 2. august

Reedese päeva veetsime laagripaigas. Pärast hommikusööki alustasime hommikugruppidega. Ilm oli ilus ja kõik nautisid tegevust. Pärast lõunasööki anti meile vabaaega ja mõned kasutasid seda võimalusena minna ujuma. Õhtul korraldas õhtugrupp laagrikaaslastele rahvusvahelise peo. Selle raames õppisime teiste riikide kohta huvitavaid fakte.

PÄEV 5 - 3. august

Laupäev oli väga eriline päev. Hommikul peale hommikusööki sõitsime Olustvere mõisa. Mõisas ja selle ümbruses tehti meile ekskursioon ja peale seda saime ise endale huvitavaid leibasid vormida. Seejärel  oli pool tundi tandemgrupid ning vaba aeg peale seda. Vahepeal sai ka poes käidud. Õhtusöök oli väga maitsev ning peale seda toimus isetegevus  -  vaadati televiisorit, mängiti palli või kaarte, käidi poes või siis lihtsalt istuti ning räägiti juttu.

PÄEV 6 - 4. august

Päev algas väga mõnusa hommikusöögiga Olustvere mõisa lossis. Siis sõitsime bussiga tagasi Veneverre ja sõime lõunat. Saabusid külalised ja kõik veetsid aega enda vanematega. Pärast seda paljud läksid ujuma, kanuudega sõitma ja  võrkpalli mängima. Hiljem planeerisime kellelaagri esimesi olümpiamänge. Peale rasket mõtlemist oli õhtusöök ja saun, mis kestis hilise ööni.

PÄEV 7 - 5. august

Esmaspäev oli laagris suhteliselt kiire päev . Hommik hakkas nagu ikka uniselt. Õhtuks pidime meie planeerima Eestivisiooni. Korraldamine oli raske, tuli välja valida lood, teha plakat ja valmistada loosid. Enne lõunasööki saabusid laagripaika ajakirjanikud, teleinimesed ja tähtsad inimesed ministeeriumidest. Kõigil oli suur soov saada telekasse. Postimees ja teised ajalehed küsitlesid meid. Tv3 filmis meie tegevusi ja kõigil oli väga lõbus. Pärast lõunat toimus vabatahtlik kontsert, mis oli väga lõbus ja kõigil oli lahe olla. Lõunasel programmil pidime moodustama riigid algavate olümpiamängude jaoks. Riike oli erinevaid alates Hogwartsist kuni Narniani. Valmistasime käesolevatest vahenditest lipu ja avasime esimesed Venevere olümpiamängud. Esmaspäeval oli ka Desiree sünnipäev ja kõik laulsid talle sünnipäevalaulu. Õhtune programm pidi alustama kell 21.00, aga seekord ei jäänud hiljaks mitte laagrilapsed, vaid hoopis kasvatajad. Loomulikult üritasid nad ennast välja vabandada, et nüüd tunnete mida meie tunneme iga päev. Eestivisioon algas seega kell 22.00. Õhtu oli lahe ja riigid hääletasid oma lemmiku poolt, kelleks sai riik nimega Polarbear. Lõpuks olid kõik päevast nii väsinud ja vajusime kohe unne (nali).

Venevere I Olümpiamängude avatseremoonia ja ava-ala - Grupi hoota kaugushüpe

Eestivisioon - rühmajuhid ja imelised kostüümid

Mutionu pidu ja mis pärast seda toimus

PÄEV 8 - 6. august

Teisipäeval külastasime Eesti pealinna Tallinna. Esimise asjana mängisime vanalinnas linnaga tutvumise mängu, kus olid ägedad ülesanded.  Pärast seda läksime Kiek in de Köki torni ja bastionikäikudesse, kus sõitsime rongiga tulevikku. Peale lõunapausi läksid huvilised Lennusadamasse, samal ajal käis teine grupp teisi vaatamisväärsusi vaatamas. Lennusadama angaarides oli väga palju tegevust, samuti saime tükk maad targemaks nii lennunduse kui ka laevanduse valdkonnas. Siis sõime õhtusooki uhkes kohvikus. Toit oli vaga isuäratav ja täitis hästi kõhtu. Pärast teguderohket päeva sõitsime tagasi laagripaika.

PÄEV 9 - 7. august

Kolmapäev oli looduspäev. Hommik oli tavaline, sõime ja läksime bussi. Sõitsime bussiga Parika Looduskaitsealale. Saime giid Annega kokku. Läksime metsa ja rabasse. Giid näitas meile seal loomajälgi ja vanu puid. Peale jalutamist läksime ujuma südamekujulisse järve.  Järv tundus must, aga oli super puhas, peale seda oli su nahk täiesti sile. Peale seda läksime sööma. Sõime oma kaasa võetud toitu. Pärast läksime looduskeskusesse. Seal saime oma tehtud mustikatest smuutit ja jäätist. Peale seda vaatasime topiseid. Pärast seda vaatasime Eesti Saharat. Pärast läksime loomanahku vaatama. Peale seda oli looduspäev otsas. Läksime poodi ja pärast tagasi laagrisse, kus oli vaba aeg. Kell 9 oli saun peale seda läksime magama ;)

PÄEV 10 - 8. august

Alanud on viimane päev Veneveres. Päev algas nagu tavaliselt. Kella üheni toimetasid kõik oma gruppides, kes õhtut planeerides, kes näidendit kirjutades. Kuna õhk oli palavusest paks, nautisid laagrilised pärastlõunal veemõnusid. Kuid peagi oli vaja veest välja ronida, et alustada tandemgruppidega.

Siis hakkas pihta tõsine töö, et ikka eksamil midagi oskaks. Õhtune programm koosnes Olümpiamängudest. Peale OM´e läksime majja sisse ning mängisime silmapilgutamis mängu kuni kõik väsisid ja kolisid oma kämpadesse. Magamaminek toimus vara, et kõik jaksaks viimasel ööl kaua üksteisega viimaseid tunde veeta.

PÄEV 11 - 9. august

Kahjuks on kätte jõudnud eelviimane päev. Hommikusöögiks olid kauaoodatud pannkoogid moosiga. Kell kümme hakkasimegi Tallinna poole veerema ning paar pisarat sai juba valatud. Tallinnas viskasime oma kodinad ühikasse ning tegime palava pikniku Rahvusraamatukogu taga muruplatsil. Sõime pitsat ning jõime mahla. Seejärel pildistasime paar grupifotot HeadEsti särkidega - kellel valge, kellel must. Peale seda liikusime eksamit sooritama. Kuna kõik on olnud väga tublid, olid tulemused väga head. Vabaaja lõppedes läksime Miinisaali lõpupidu pidama. Sõime seal maitsvat õhusööki ning toimus Olümpiamängude autasustamine. Seejärel mängisime mänge. Peagi saime ka kooki mekkida. Kahjuks pidime juba kell 00:00 sealt lahkuma. Hiljem möödus õhtu rahulikult üksteisele kirju kirjutades ja HeadEsti särke kaunistades.

PÄEV 12 - 10. august

Ja sõitsimegi kõik tagasi koju. Loodame varsti jälle kohtuda!

Esmaspäev oli laagris suhteliselt kiire päev . Hommik hakkas nagu ikka uniselt. Õhtuks pidime meie planeerima Eestivisiooni. Korraldamine oli raske, tuli välja valida lood, teha plakat ja valmistada loosid. Enne lõunasööki saabusid laagripaika ajakirjanikud ja teleinimesed. Kõigil oli suur soov saada telekasse. Postimees ja teised ajalehed küsitlesid meid. Tv3 filmis meie tegevusi ja kõigil oli väga lõbus. Pärast lõunat toimus vabatahtlik kontsert, mis oli väga lõbus ja kõigil oli lahe olla. Lõunasel programmil pidime moodustama riigid algavate olümpiamängude jaoks. Riike oli erinevaid alates Hogwartsist kuni Narniani. Valmistasime käesolevatest vahenditest lipu ja avasime esimesed Venevee olümpiamängud. Esmaspäeval oli ka Desiree sünnipäev ja kõik laulsid talle sünnipäevalaulu. Õhtune programm pidi alustama kell 21.00, aga seekord ei jäänud hiljaks mitte laagrilapsed, vaid hoopis kasvatajad. Loomulikult üritasid nad ennast välja vabandada, et nüüd tunnete mida meie tunneme iga päev. Eestivisioon algas seega kell 22.00. Õhtu oli lahe ja riigid hääletasid oma lemmiku poolt, kelleks sai riik nimega Polarbear. Lõpuks olid kõik päevast nii väsinud ja vajusime kohe unne (nalI).